Sveriges största köpcentrum och handelsplatser

Vi har byggt Sveriges mest heltäckande databas över 565 köpcentrum och handelsplatser – ett unikt underlag för dig som vill analysera, förstå och fatta datadrivna beslut kring detaljhandelns viktigaste platser.

 

Databasen innehåller detaljerad information om varje handelsplats – från namn, geografi, ägare, klassificering och antal hyresgäster. Köpcentrumen och handelsplatserna kan även kombineras med annan data i våra kartverktyg för att analysera besökstrender, upptagningsområden, kedjefördelning och omsättningsdata.

Besöksantal Sveriges största köpcentrum och handelsplatser

Fatta bättre beslut med data på Sveriges alla köpcentrum och handelsplatser

Vår databas ger unika analysmöjligheter inom detaljhandel, fastighetsutveckling, etableringsstrategi och marknadsföring. Informationen är strukturerad, kvalitetssäkrad och uppdateras löpande. Här finns möjlighet att se hur handelsplatser presterar utifrån faktiska besök och att jämföra platser över tid.

 

Det går också att detaljstudera besöksflöden och vilka typ av besökare som spenderar tid i handelsområdet timme för timme under specifika dagar eller veckor.

Register över Sveriges Köpcentrum och handelsplatser

Vad innehåller databasen?

– Sveriges största köpcentrum och handelsplatser

– Totalt 565 köpcentrum och handelsplatser

– Antal hyresgäster per handelsplats

– Ägarstruktur

– Geografi och klassificering

– Möjlighet att analysera upptagningsområden, trender och besöksantal

– Möjlighet att kombinera med Prospect Mapping Master Data för ytterligare insikter, t.ex. omsättning per segment eller kedja

Upptagningsområde Sickla Köpkvarter

Sveriges största köpcentrum och handelsplatser – i en och samma databas

Vår databas innehåller information om Sveriges största köpcentrum och handelsplatser, samlade i ett strukturerat format i både listform och på karta. Några av landets mest omsättningsstarka platser – som Kungens Kurva i Huddinge, Barkarby Handelsplats, Gekås i Ullared, Nordby Shoppingcenter och Westfield Mall of Scandinavia – finns självklart med.

 

Databasen täcker Sveriges största köpcentrum och handelsplatser, men även hela vägen ner till mindre centrumlägen, köpkvarter och lokala gallerior. Databasen innehåller totalt 565 köpcentrum och handelsplatser.

 

Genom att kombinera vår databas med andra dataset kan du enkelt analysera hur dessa handelsplatser presterar över tid, hur deras upptagningsområden ser ut, samt jämföra omsättning och segmentfördelning med andra platser. Oavsett om du vill identifiera tillväxtlägen, jämföra konkurrenter eller förstå kundflöden, ger vi dig datan som gör det möjligt.

Besöksantal köpcentrum och handelsplatser

Förstå handelsplatsens verkliga attraktivitet

Med vår köpcentrumdatabas i kombination med Telia Crowd Insights kan ni identifiera vilka handelsplatser som växer i attraktionskraft – och vilka som tappar. Ni kan förstå hur långt folk reser för att besöka en plats, hur flöden förändras över säsong, och dra slutsatser kring platsens utvecklingspotential.

 

Genom att lägga till rörelsedata från Telia Crowd Insights får ni dessutom tillgång till:

 

– Faktiska upptagningsområden – varifrån besökarna kommer

– Besöksstatistik över tid – vecka för vecka, år för år

– Trendanalys – hur utvecklas platsen jämfört med tidigare perioder?

– Helgspecifik analys – t.ex. hur gick julhandeln eller Black Friday?

Analysera rörelsedata och demografi

Hitta rätt plats för etablering och expansion

För kedjor och koncept som vill expandera är detta ett oumbärligt verktyg. Genom att analysera upptagningsområden och besökstrender kan ni välja rätt handelsplatser att etablera er i. Dessutom kan ni se hur platsen presterar jämfört med andra liknande, vilket gör investeringsbesluten tryggare och mer förankrade i fakta.

 

En enkel analys i våra verktyg kan vara skillnaden mellan att etablera sig i ett område med nedåtgående trend eller att etablera sig i ett område med tillväxt och ökande besöksflöden. Vår data och våra verktyg möjliggör ett datadrivet arbetssätt.

Närområdesanalys med Local Market Map

Hur kan databasen hjälpa just er?

Oavsett om ni jobbar med fastighetsutveckling, butiksetablering, försäljning eller analys – så är detta ett verktyg som ger er övertag. Databasen och tillhörande insikter hjälper er att fatta snabbare, säkrare och mer datadrivna beslut.

Hör av er till oss så berättar vi mer om hur vår databas och våra verktyg kan användas i just er verksamhet.

”Att få tillgång till all den data vi behöver genom en och samma partner är otroligt värdefullt. För oss betyder detta att vi kan jobba i ett och samma verktyg när vi ska fatta beslut om nya etableringar samt hur vi ska jobba kundfokuserat med marknadsföring och sortiment, både gällande nya och befintliga butiker”

Per Edstam - Expansion Manager på City Gross

Ett urval av våra kunder

autoexperten-ref
byggMax
city_gross
hemkop
nestle
Svenska_Spel
Lidl
Solera_Sweden
redbullcom
Mars_Wrigley
midsona
Trophi Logga_Prospect Mapping
Dogman-logga

Har medverkat i

Prospect Mapping i Dagens Handel
Fri Köpenskap Logga
logo-svenskt-naringsliv2
SvD
Dagens PS
Dagens Industri
Dagligvarunytt
DN logga

Kontakt

Stefan Nordin

VD/CEO, Partner +46 708802793 stefan.nordin@prospectmapping.se

Simon Adolphson

Business Director, Partner +46 737016702 simon.adolphson@prospectmapping.se

Henry Fosselius

GIS-expert, Partner +46 705826495 henry.fosselius@prospectmapping.se

Elin Johansson

Projektledare och GIS-tekniker +46 723938218 elin.johansson@prospectmapping.se