Bli mer datadriven med Prospect Mappings verktyg

Om våra verktyg

Prospect Mapping erbjuder kraftfulla verktyg för alla som arbetar inom handeln. Grunden i våra erbjudanden handlar om kombinationen av kvalitetssäkrad data och interaktiva kartor. Vi hjälper företag att ta bättre beslut genom att bli mer datadrivna. Våra verktyg används för att etablera nya butiker eller restauranger, målgruppsinsikter, optimera säljkårer och säljdistrikt, hitta nya kunder, segmentering, analys av demografi, hitta rätt målgrupp, prospektering, nykundsbearbetning, områdesanalyser och mycket mer. I våra analysverktyg är det enkelt att analysera relevant data för att kunna ta snabba och precisa beslut.

 

I vår plattform kan företag visualisera marknadstrender, optimera resurser och fatta datadrivna beslut. Vårt engagemang för innovation och strategisk beslutsfattning har etablerat starka partnerskap med över 100 varumärken, vilket gör oss till en ledande aktör inom databaserad affärsstrategi.

Apoteksregister och butiksregister

Prospect Mapping Master Data ger er rätt data för bättre beslut

Alla våra digitala verktyg har sin grund i kvalitetssäkrade data. Vår egen databas heter Prospect Mapping Master Data och är Sveriges mest omfattande handelsdatabas. Kombinationen av vår databas med externa datakällor som bl.a. demografiska data från SCB, nya byggprojekt och Telia Crowd Insights ger våra kunder en ovärderlig insikt i marknadens dynamik.

Vår plattform är skräddarsydd för att möta specifika branschbehov och hjälper företag att fatta datadrivna beslut, optimera sina resurser och förbättra sin konkurrenskraft. Läs mer om Prospect Mapping Master Data här.

Säljdistrikt planera och optimera

Optimera era säljdistrikt och hitta nya kunder med Sales Action Map

Sales Action Map är det ledande verktyget för säljkårsplanering och ruttning. Att skapa balanserade och effektiva distrikt baserat på tillgängliga resurser och kundmassa behöver inte vara komplicerat och tidkrävande. Genom att klassificera och prioritera en stor kundmassa på ett datadrivet sätt kommer ni få ut mer av er säljorganisation.

Läs mer om hur ni kan planera era säljdistrikt med Sales Action Map här.

Etablera ny butik med Site Location Map

Använd Site Location Map för att hitta rätt lägen och pricka er målgrupp genom datadrivna etableringar

Validera etableringsbeslut av affärslägen genom datadrivna simuleringar. Vårt verktyg Site Location Map kan användas för att göra områdesanalyser, och för att skapa scenarion för nya etableringar. Använd verktyget för att analysera lägen för en ny butik, ny restaurang eller ett nytt gym.

Hitta er målgrupp och se demografiska data. I verktyget kan du även göra konkurrensanalyser eller hitta white spots över landet där nya affärslägen har bra förutsättningar för att lyckas. Vi erbjuder också möjligheten att göra analyser via rörelsedata från Telia Crowd Insights. Läs mer om Site Location Map här.

Hitta rätt målgrupp

Hitta nya kunder, träffa er målgrupp och öka er försäljning med Trade Marketing Map

Genom att kombinera demografiska data med vår handelsdatabas kan vi ta fram information om vilka affärslägen just er målgrupp besöker. Med insikter från vårt verktyg Trade Marketing Map går det att planera rätt aktiviteter i specifika områden, och väga in hur olika köpbeteenden bör spegla ert sortiment, er bearbetning och er marknadsföring i olika delar av Norden.

Läs mer om hur Trade Marketing Map kan hjälpa er med marknadsföringsstrategier, målgruppsanalyser och för att öka er försäljning här.

Analysera rörelsedata och demografi

Förstå era konsumenter och få koll på konkurrenterna i ert närområde med Local Market Map

Med en djupare förståelse för ert närområde kan ni hitta nya kunder, öka er kundlojalitet och få koll på konkurrensen. I vårt verktyg Local Market Map kan du enkelt få information om befolkning, besökare, köpkraft och andra demografiska data i just det område som intresserar er.

I verktyget kan du även göra enklare konkurrensanalyser, och få information om dina konkurrenters marknadsandel, omsättning, potential och annat. Läs mer om vårt verktyg Local Market Map här.

Läs mer om våra verktyg