Telia Crowd Insights rörelsedata

Telia Crowd Insights är en av våra externa datakällor. Genom Telia Crowd Insights får våra kunder tillgång till anonymiserade och aggregerade data från mobilnätet för att ge insikter om hur människor rör sig inom olika geografiska områden.

 

Denna information möjliggör för företag och organisationer att fatta mer informerade beslut gällande allt från butiksplacering, rörelseanalyser, resultatuppföljning och marknadsföringsstrategier. Genom att förstå kundbeteenden och rörelseflöden kan företag bättre anpassa sina tjänster och produkter till marknadens behov.

Bättre affärsbeslut med Telia Crowd Insights

Hur använder våra kunder Telia Crowd Insights?

Våra kunder använder Telia Crowd Insights på många sätt för att optimera sina affärsbeslut och strategier. Genom analys av rörelsemönster kan våra kunder identifiera optimala butiksplaceringar, förbättra marknadsföringskampanjer genom geografisk inriktning, och effektivisera både bemanning och erbjudanden baserat på reella kundmönster. Det bidrar även till bättre beslutsfattande vid expansionsplanering och ger möjlighet att anpassa produkter och tjänster efter marknadens behov.

 

Förstå dina kunder bättre

Med Telia Crowd Insights kan ni kartlägga var era potentiella kunder befinner sig, deras rörelsemönster och hur det förändrats över tid. Denna förståelse möjliggör effektivare planering av lägen, riktade marknadsföringskampanjer och strategiskt placerade affärslägen.

Analysera rörelsemönster med Crowd Insights

Telia Crowd Insights möjliggör strategisk placering och expansionsplanering

Använd Telia Crowd Insights för att identifiera de mest lovande platserna för nya butiker eller expansion. Genom att analysera kundflöden kan ni fatta datadrivna beslut som minskar riskerna och maximerar möjligheterna till framgång. I våra verktyg kan man t.ex. se hur olika rörelsemönster eller platser utvecklats över tid, för att kunna dra slutsatser om vilka platser som blir mer eller mindre attraktiva över tid.

 

Effektiviserad marknadsföring och försäljning

Integrera Telia Crowd Insights i er försäljnings- och marknadsföringsstrategi för att skapa mer personliga och effektiva kampanjer. Genom att rikta sig till rätt personer, på rätt plats, vid rätt tidpunkt, kan ni öka både kundnöjdheten och försäljningen.

Hitta attraktiva lägen med Telia Crowd Insights

Tillämpningar över branscher

Oavsett om ni är verksamma inom detaljhandeln, fastighetsbranschen eller någon annan sektor där geografiska insikter är viktigt, är Telia Crowd Insights det verktyg ni behöver för att förstå och tillgodose era kunders behov bättre.

 

Hur kan Telia Crowd Insights hjälpa just er?

I våra användarvänliga verktyg har vi integrerat data från Telia Crowd Insights, som kan hjälpa er fatta bättre beslut. Hör av er till oss för att diskutera vilka behov ni har, och hur denna datakälla kan hjälpa just er.

”Att få tillgång till all den data vi behöver genom en och samma partner är otroligt värdefullt. För oss betyder detta att vi kan jobba i ett och samma verktyg när vi ska fatta beslut om nya etableringar samt hur vi ska jobba kundfokuserat med marknadsföring och sortiment, både gällande nya och befintliga butiker”

Per Edstam, Expansion Manager på City Gross.

Våra verktyg

Kontakt

Stefan Nordin

VD/CEO, Partner +46 708802793 stefan.nordin@prospectmapping.se

Simon Adolphson

Business Director +46 737016702 simon.adolphson@prospectmapping.se

Elin Johansson

Projektledare och GIS-tekniker +46 723938218 elin.johansson@prospectmapping.se