Prospect Mapping hjälper kunder att fatta smarta beslut
All relevant data i ett och samma verktyg. För City Gross innebär Prospect Mappings unika applikationer helt nya möjligheter att fatta snabba och väl underbyggda beslut om etableringar, marknadsföring och sortiment.
Prospect Mapping har i tio års tid kombinerat datakällor med interaktiva kartor i flera framgångsrika applikationer. Ett företag som sett fördelarna med att jobba smartare med etablering, analys och benchmark av affärslägen är City Gross:
– Att få tillgång till all den data vi behöver genom en och samma partner är otroligt värdefullt. Det betyder att vi kan jobba i ett och samma verktyg när vi ska fatta beslut om nya etableringar och hur vi ska jobba kundfokuserat med marknadsföring och sortiment, både gällande nya och befintliga butiker, säger Per Edstam, Expansion Manager på City Gross.
Möjliggör stora besparingar
Prospect Mappings applikationer lägger grunden till smarta, snabba och precisa beslut. Med Site Location Map kan affärsetableringar på en specifik adress simuleras med omsättning, trafik i affärsläge och potential att ta marknadsandelar från närliggande konkurrenter. Sales Action Map effektiviserar säljkårens jobb med information om var företagets målgrupp finns. I kombination med en avancerad ruttmotor möjliggör det besparingar på upp till 25 procent.
– Våra kunder kan jobba smartare och mer effektivt med hjälp av våra verktyg. Med det rådande konjunkturläget är de besparingar man kan göra tack vare Sales Action Map oerhört värdefulla. Och det är inte bara en ekonomisk fråga, utan handlar även om hållbarhet och de minskade utsläpp som färre körda mil innebär, säger Stefan Nordin, vd Prospect Mapping.
Länk till artikel på Dagens Industri: