Besöksanalys med Telia Crowd Insights
Den 23e december reste 791 personer från Stockholm till Åre! 🚆
På julafton var siffran bara 93. 🎄
I våra verktyg kan man se rörelsemönster baserat på data från mobilnätet. Anonymiserat, aggregerat och GDPR-kompatibelt från Telia.
Möjligheterna är stora! Det går att se säsongsvariationer, varifrån människor kommer ifrån och var de åker. Analysen kan göras med breda penseldrag eller på detaljnivå hela vägen ner till timme för timme.
Dagen innan julafton var det 239 besökare från Stockholm som stannade till kring Max i Hudiksvall. Undrar hur många av dem som var på väg till Åre..?
En av våra kunder använde nyligen den här typen av data för att analysera rörelsemönster under olika tider på dygnet. Genom analysen drogs slutsatser om hur bra ett nytt butiksläge kan prestera.
– Man kunde se hur många som åkte långa sträckor utanför kontorstider till en konkurrerande matvarubutik. Slutsatserna användes för att se hur det nya butiksläget förväntas prestera, säger Simon Adolphson, Business Director på Prospect Mapping.
Snart lanserar vi en liknande tjänst över hela Norden – med Norge, Finland och Danmark inkluderat. En hel del data, tur att vi ökat på serverkapaciteten..! 😊🇳🇴🇫🇮🇩🇰
Titta på videon nedan för att se hur enkelt vi tog fram dessa underlag i vårt verktyg Site Location Map.