City Gross skriver avtal med Prospect Mapping
City Gross skriver nytt avtal med Prospect Mapping Systems Sweden AB för att arbeta mer kundfokuserat vid etablering. Genom Prospect Mappings verktyg kan City Gross fatta snabba och väl underbyggda beslut gällande etableringar, marknadsföring och sortiment.
City Gross, en del av Bergendahls, har tecknat avtal med Prospect Mapping Systems Sweden AB gällande användande av Prospect Mappings molnbaserade verktyg och tillgång till den omfattande kombination av data och register som företaget erbjuder.
”Att få tillgång till all den data vi behöver genom en och samma partner är otroligt värdefullt för oss” säger Per Edstam, Expansion Manager på City Gross.”För oss betyder detta att vi kan jobba i ett och samma verktyg när vi ska fatta beslut om nya etableringar samt hur vi ska jobba kundfokuserat med marknadsföring och sortiment, både gällande nya och befintliga butiker”, fortsätter Per.
”Det är med stor glädje och stolthet som jag välkomnar City Gross som ny kund hos oss”, säger Stefan Nordin, VD på Prospect Mapping. ”Det verktyg som de nu får tillgång till kommer ge dem möjlighet att fatta beslut på strategisk, taktisk och operativ nivå som bygger på data och insikter genom en unik kombination av register, datakällor och interaktiva kartor.
En viktig byggsten i det data set som vi tillhandahåller inom ramen för avtalet med City Gross vill jag nämna Telia Crowd Insights”, säger Stefan. ”Att kunna följa konsumenters rörelsemönster inom ett specifikt område, och kombinera detta med andra relevanta datapunkter ger våra kunder värdefulla insikter vid planeringen av sin hela verksamhet”.”Vi på Prospect Mapping ser med tillförsikt fram emot vårt samarbete med teamet på City Gross”, avslutar Stefan.